Географічні інформаційні технології для сталого розвитку країн Східного сусідства(GIDEC)

Навчальний курс “Основи ГІС” в Політехнічному університеті Валенсії

4-17 квітня 2011 р. у Політехнічному університеті міста Валенсія, Королівства Іспанії, проходило двотижневе навчання викладачів Київського національного університету будівництва і архітектури та Національного університету Львівська політехніка за спеціальністю “Геоінформаційні системи і технології”, яке проходило в рамках проекту GIDEC.


Політехнічний Університет Валенсії є динамічною, інноваційною громадською інституцією, яка займається навчанням і науковими дослідженнями, а також підтримує соціальні і міжнародні зв’язки.

Університет є порівняно з іншими молодою установою, його історія налічує всього сорок років, хоча деякі зі своїх шкіл, таких як Технічна школа Промислової Інженерії Валенсії (EUITI), Вища 


Політехнічна школа Алькой, і факультет образотворчих мистецтв, існують вже понад століття.  

Університет був заснований в 1968-1969 рр. і почав свій розвиток зі створення Вищої політехнічній школи Валенсії,

 яка інтегрувала школу сільськогосподарського машинобудування, засновану в 1959 році, школу архітектури,  у 1966 році, і школи будівництва і промислового виробництва, в 1968 році. Власне роком заснування Політехнічного  Університету Валенсії вважають 1968 рік, коли школа архітектури стала незалежною від школи архітектури Барселони, і стала частиною цього університету.

Університет налічує 13 факультетів і шкіл, з яких 9 вищих технічних шкіл, 2 факультети і 2 вищі політехнічні школи: факультет ділового адміністрування та управління, факультет комп’ютерних наук, факультет образотворчого мистецтва, школа сільськогосподарського машинобудування,

школа прикладної інформатики, школа архітектури, школа управління будівництвом, школа цивільного будівництва, школа інженерного дизайну,

школа в галузі геодезії, картографії та досліджень, школа промислового будівництва, школа телекомунікації, школа сільського середовища і енології (науки про виноробство), Вища Політехнічна школа Алькой,

Вища Політехнічна школа Гандія.





Територія Політехнічного університету складає близько 106000 м², з яких 5200 м² під будівлями, решта – зелені насадження (мал. 1).

Кількість студентів складає 36,187 осіб.

В даний час університет є одним з провідних навчальних закладів в області університетського спорту. Це сучасний і повністю обладнаний комплекс спортивних об'єктів, в якому займається близько 41,1% студентів.

Також в ньому є широкий вибір творчої діяльності: мистецтво, кіно, література, театр, мультимедія, фотографія, цифрова культура, різні форуми для обміну ідеями, змагання, музей скульптури під відкритим небом, колекція художників та ін. [2].

 Програма розробляється на java. Хоча java не вирізняється швидкістю, але розробники зробили все, щоб програма була якомога більш “швидкісною”). gvSIG працює в більшості найпоширеніших операційних системах: Windows, Linux, OSX. В ній підтримуються основні векторні формати: GML, KML, DGN, DWG, DXF, SHP, графічні BMP, WMF, TIF, JPEG, GIF, PNG і растрові формати: GeoTIFF, ECW, MrSID. Підтримується роботи з базами даних PostGIS, ArcSDE, geoBD, MySQL (драйвер JDBC). gvSIG так само є клієнтом для WMS, WFS і WCS сервісів.

gvSIG на початку свого існування був і залишається Open Source - продуктом. Тому він дуже гарний для застосування своїх знань в області програмування. Мова на якому пишеться gvSIG широко відомий – java, вихідні коди доступні через офіційний сайт програми.

Крім прямої редакції коду, є можливість так само створення модулів до програми використовуючи інші мови програмування і програмні середовища, наприклад Jython – інтерпретатора мови Python на Java [4].


 

Висновок. Програма Темпус і Болонський процес є пов’язаними і зосередженими на збільшенні відкритості і прозорості університетської освіти, поширенні доступу до неї, зростанні автономності університетів у країнах-членах ЄС та їхніх партнерах у третіх країнах. За рахунок міжуніверситетського співробітництва в рамках проектів Темпус відбувається модернізація вищої освіти, підвищується її інтернаціоналізація та європеїзація; університети і сфера вищої освіти стають більш привабливими для молоді; для навчання, науково-дослідної роботи, працевлаштування. Подібні завдання реалізуються в процесі створення Європейського простору вищої освіти в межах Болонського процесу. Інтеграція системи вищої освіти України в Європейський простір освіти сприятиме: забезпеченню якості вищої освіти; визначенню періодів і термінів підготовки; мобільності студентів, викладачів, наукових працівників; забезпеченню справедливого доступу до вищої освіти; зміцненню позицій українських університетів на національному та європейському і світовому ринку праці і освітніх послуг.   

По закінченню навчального курсу в Політехнічному університеті Валенсії учасники отримали сертифікати. Набуті знання будуть використовуватися для реформування існуючих навчальних програм та створення нових навчальних програм у сфері геоінформаційних технологій, створення ГІС-лабораторій в Київському національному університеті будівництва і архітектури, на базі кафедри геоінформатики і фотограмметрії, та в Національному університеті Львівська політехніка, підвищення кваліфікації викладачів з сучасних технологій і концепцій, впровадження нових педагогічних методів та механізмів гарантування якості освіти у сфері геоінформаційних технологій.